förstår inte riktigt

fyy vad sjuk jag är :( fast inte tal om någon svininfluensa iaf (hoppas jag)
men ska inte klaga, finns många andra som är mer sjuka både fysiskt och psykiskt just nu.
Och jag är sur, mest paranoid kanske.

På tal om ingenting eller kanske på tal om det.
Otrohet!?
varför ska man vara otrogen?
Om man vill vara med någon som är speciell så håller man sig till den personen, om den inte är speciell så är det inget riktigt förhållande och det förblir ödslad tid.

Man har rätt till att veta vad partnern tycker om en, då finns det mindre chans till otrohet, är det inte så?
Varför ska man vara otrogen mitt uppe i ett förhållande? mitt uppe i ett Seriöst förhållande dessutom!
Om man inte är tillsammans med den man vill vara med så ska man inte vara det,
då säger man upp förhållandet och gör vad man vill ist.
Dem som inte vet vad ett seriöst förhållande betyder verkar inte riktigt fatta det, och det förstår jag isf, men så länge det drabbar än själv så stör man sig enormt mycket och inte vet vad man ska göra och vad som är bäst för en själv.
Sen är man såpass dum i huvudet och försöker glömma att en sån sak har hänt och bara gå vidare i det såkallade förhållandet och bara går runt och tänker på det hela tiden och mår allmänt dåligt och bara vill ge upp fast än både försöker och anstänger sig så mycket det bara går.
Ett starkt förhållande försöker bygga upp förtroendet igen, men det är sällan det funkar.

Det är svårt att ha ett förhållande, för både två måste ha likadana krav över varandra och över sig själv.
Man måste stå på sig och tänka på sig själv, vad man mår bäst med.
Sen kanske man tänker "jag ska glömma det för jag mår bättre med det än utan allt det"
Men det är bara en dum tanke, för så är det aldrig!

Och när väl allt tar slut så tänker man att man förlorat allt och det tar jätte lång tid att komma över det,
men så svårt är det egentligen inte.. För dem fick sin tid, vad mer begär man i en ung ålder? man ska inte gifta sig, eller få barn.. Eller jag tycker inte man borde det när man är såpass ung.
Och sen tänker att man inte vill se den andra ha gått vidare med en annan, för dem kommer ha det ni hade, det är bara kärlek, och kärlek är inte allt! man måste ha lycka med.
När allt negativt har hänt i ett förhållande inser man att det är inte den man vill vara med, då måste det finnas andra som är mer passande.



och den andra, vad fan tänker den med? vissa är kanske bara tröga och bara vill hålla på för tillfället, men dem som håller på med någon som är inne i ett seriöst förhållande, då är det den som har problem och måste tänka efter lite, för att den förstör troligtvis väldigt mycket för en annan osv.. (låter töntigt men så är det ju)
det är en annan sak om den har intresse för personen. och innan något händer så ska den som är i ett förhållande säga upp det nuvarande förhållandet först! för då har dem en bra chans på varandra utan att såra någon mer än vad dem behöver göra..
haha, blir så sur!
vill bara skrika ut allt man känner till sådana som inte riktigt kan fatta.


Jag pratar inte bara för mig själv nu, och jag säger bara min tanke.
man blir smartare av att tänka och skriva.
alla kanske inte tycker att ett förhållande är viktigt, men någon gång kommer alla tycka det
när man är kär så kan man inte hjälpa vad man känner.

jag vet inte vad jag håller på med just nu.. på alla sätt..
men saksam :)
fick ut nästan allt iaf


bakade precis äppelpaj, jag suger på att baka men fett är fett och det är väl gott, dubblade allt gånger 4 faktiskt, så att det skulle bli riktigt mycket..
Elin och pappa tyckte om det iaf..



blir mer och mer tal om resan till portugal, jag ser fram emot det jätte mycket
träffa hela släkten nästan, som jag aldrig träffat..
kommer bli pinsamt faktiskt.. får hoppas att jag lär mig lite av språket med..

vill inte åka själv, eller sälv och själv.. elin ska antagligen ta med David och Elias ska ta med Caroliné.
Och Erika ska ju tydligen inte med längre.. kommer bli helt övergiven. tråkigt..
Sofia skulle ju egentligen åk med, det hade vi pratat om i flera år, klart som bara den att vi är världens ovänner nu och har varit det ett bra tag.. har lust att bara ringa henne och toffla som fan och försöka bli vän med henne igen för att hon ska hänga med.
haha!
menmen, det blir som det blir..


låter riktigt töntig idag.!?
så jag ska nog försvinna lite nu i min förskylning..
Puss





Kommentarer
Postat av: Anonym

caroline ska inte me längre

2009-09-14 @ 18:14:44
Postat av: Elvira

nae jag hörde det.. trist som fan..

vi får vara med varandra Elias :)

2009-09-14 @ 20:29:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0