irriterad och trött

idag är jag verkligen på hugget!
började redan imorse, helt sliten och trött.. trodde att Emina skulle hjälpa mig lite men hon gjorde det fanimig bara värre!
är redan trött på ungen, haha.. tjaffsar som aldrig förr..... hatar henne mer än allt annat ibland! men puss på dig ändå skitunge..


sen när man hör att andra snackar om mitt och pojkens förhållande, hur orkar andra ens lägga så mycket energi på det? hänger inte riktigt med i dem skarpa kurvorna ;)
nästan så man tycker synd om dem, men har man inget annat för sig så visst, keep going.. jag gråter inte..
men när jag gör det så jävlar! haha....
och nejj, jag slåss inte.. jag gillar bara att disskutera om saker som jag stör mig på och säga vad jag vill ha ändring på.


sen alla värdelösa lärare som inte kan lära ut ordentligt, alla elever som bara sitter där som frågetecken när läraren står dig framme och tror sig medans den försöker förklara saker inför provet..
jag har tröttnat för länge sen på skolan så varför ska jag anstränga mig nu helt plötsligt..
orkar verkligen inte mer, så jag och Emina sitter mest och tjatar hela tiden..

så läraren tog ut mig idag på lektionen, slutade med att jag satt och skällde ut henne, att hon inte förklarar tillräckligt bra för att vi ska vara nöjda, och att hon inte ska bli förvånad för att alla hennes elever kuggar på hennes prov. osv...
kändes så gott att få ut alla tankar jag har om alla lärare på just henne, "ogillar" henne mkt så..
efter att ha lyssnar på mig ett bra tag sa hon:
"oj, visste inte att ni elever hade såna tankar om oss lärare.. men nu vet jag vad jag ska tänka på till nästa gång.. du är inte så osmart som du verkar vara på lektionerna *hehe* kan inte du ge mig förslag om hur jag ska göra det bättre för att ni ska förstå?!  du verkar bra på att säga det du tycker och är inte rädd för att säga det heller"
jag kände mig stolt och det gjorde min dag bättre
kände mig lite taskig men om man inte lär sig och får skit för allt i slutändan för att man inte klarat saker och ting när det inte ens är sitt eget fel, det var värt helt enkelt


sen träffade jag pojken, löste lite saker med honom innan jag skulle ta bussen hem
jag frågade bussgubben (vet inte hur det stavas) vart man skulle byta för att komma till mig, borde veta det själv men det är olika varje gång..
han svarade, svarade han rätt? nej!! så jag åkte vidare, gick fram till honom.. sa " du sa att man skulle byta vid rotviksbro!?" med min bitchiga blick som vanligt.. fan vad sur jag var..
han sa "oj, ja.. jag sa fel"  jag blev ännu mer sur och sa "aa?? ska du köra mig enda hem nu eller? "
han sa " aa, vi fixar det :) jag kör förbi där!"
haha, söt.


pappa är på fest nu och har kul, jag vill med.. inte med honom men
jag saknar alla mina vänner. vet inte ens varför jag slutat umgås så mycket med dem...
känns som att man aldrig har tid nu när skolan börjat.

men nu ska jag kila lite
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0