söndag

söndagar är som dem är, alltid lika tråkiga och sega..
är dålig på att uppdatera också.. men har varit så mycket det senaste

Har "jobbat" mycket med Arben, har väl jobbat ungf 4 timmar, vilket är lite.. men känns mycket mer..
och har än så länge fått ihop till 1600 kr tillsammans, som vi ska få av pappa, sen ska vi jobba lite mer..
blir mkt pengar för lite arbetstid så att säga ;) gott!
pengar behövs verkligen..

och är på så dåligt humör nu för tiden, vet inte varför...
eller jo jag vet varför men jag är van med allt det så varför ska jag vara arg hela tiden..
ska skärpa mig, nee det ska jag inte.. jag ska vara arg när jag vill och behöver förresten

& nu är jag verkligen på dåligt humör..
läste precis allt det jag skrivit om mamma och "livet"
jag började skriva på datorn när jag var unfg 14 år, när jag var liten och okunnig och känslig, visst finns det massa stavfel som man kan roa sig lite åt men iaf..
jag kände mig tvungen att fortsätta skriva för det hjälpe mig att få ut allt och bara gå vidare och skapa nya bättre minnen..
när jag läser allt jag skrivit, som är runt 30-40 sidor blir jag så j*vla sur,
fast ändå rätt stolt över mig själv och min familj, att vi är såpass starka..

som syster sa
"ångra inte det som var. Det såg ut som det gjorde, vi var tvungna att rädda oss själva för mamma kunde inte rädda oss, hon var den enda som kunde rädda sig själv men hon orkade inte.
Vi kan inte blunda för hur verkligheten såg ut för att hon är borta nu. Det vi kan göra är att välja att fokusera på de fina minnena och stunderna, berätta för våra (blivande och befintliga) barn om en fantastisk kvinna."


vet inte ens varför jag skriver om min mamma på bloggen, fast ändå vet jag.
vill skriva massa saker om hur det var och hur det inte var, så folk kan sluta tro och prata om något dem inte har en aning om. Känns som att rykten har gått över gränsen, egentligen ska jag inte bry mig för
Vart kommer man med att snacka skit om andras privatliv?

någon gång kanske man får det modet att skriva om sitt privatliv för att stoppa alla falska ryckten.
Det hade varit jätte skönt faktiskt!


ibland tänker jag på allt och tar ut det över andra, vilket inte är bra..
folk säger till mig att jag är okänslig
och när man tänker efter är det inte så konstigt,
jag har lärt mig mycket i livet, och har mycket kvar att lära.

när jag är 87 år så kommer jag vara en perfekt brud! full med lärande & snygg








Kommentarer
Postat av: Elin

Älskade lillasyster <3

2009-09-20 @ 19:14:54
URL: http://eileenhc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0