100504

åh fy vilken uppdatering!
har det någonsin varit så illa? tror inte det.
Men iallafall, äntligen är jag hemma från att ha sovit hos Mikaela en hel vecka nästan.
Har varit på utbildningen som nu är klar, och har jobbat en del.
igår var det sista jobbdagen för terminen. gott med lite pause. Nu får jag bara hoppas på att jag får sommarjobb!

har färgat håret också, eller Mikaela gjorde på mig. Blev katastrof först.. köpte färg för 600 kr ungf. men nu vill jag inte lägga mer pengar.
Imorse kom jag iallafall till skolan som vanligt, sedan träffade jag Ishan som jag fick utnjyttja lite, vi mötte mikka och gick runt lite. vi tre satte oss på torget och köpte oss varsin glass, så härligt!

Nu är jag hemma, och saknar Mikaela jääätte mycket!
men imorgon träffar jag henne igen, för då fyller jag 18 år.
då kanske Jag, Malin, Mikka, Vicktoria, Elin, Lina och så sätter oss någonstans och kanske tar en öl?
gott att vara 18!!!
Nu ska jag ta mig en dusch, sen sova. åååh! säng<3

Kommentarer
Postat av: Äldsta syrran

För ganska exakt 18 år sedan kom jag hem från skolan och blev lite förvånad över att ingen var hemma. Efter ett par timmar kom Pappa hem, utan Elin och Elias. Vi var förvirrade ett tag och undrade vart Mamma tagit vägen? Vi ringde dagmamman Marita och jodå, Elias och Elin var kvar där, Mamma hade inte hämtat dom. - Hon är väl på BB svarade Marita obekymrat när jag var förvånad över att hon inte hämtat barnen än. Pappa satte sig i bilen och åkte de få milen för att hämta de blivande storasyskonen. Strax efter att hela ligan kommit hem igen pratar pappa i telefon och han räcker mig luren efter en stund. Hej, sa Mamma. Vart är du?! Frågade jag lite oroligt Du har blivit storasyster igen svarade Mamma då, en liten tjej blev det!

Efter lyckotårar och allmän förvirring en stund lovade mamma att komma hem senare på kvällen. Pappa åkte in till Uddevalla för att hämta Mamma och den lilla bebisen och jag och Erika ordnade mat till Elias och Elin och stoppade dom i säng. Efter vad som kändes som en evighet kom dom hem, Pappa och Mamma (med Pizza i högsta hugg) och med sig hade dom dig! En sådan liten underbar färsk bebis! Jag hade aldrig sett en så liten nyfödd förut. Jag sträckte ut armarna för att ta dig och Mamma sa: Här har du din lillasyster.

Jag satte mig med dig i en fåtölj. Det fanns ett kort på det här ögonblicket men jag tror tyvärr det är borta nu, jag hade på mig (mammas) en stor stickad mörkblåtröja med vita ränder, hade hår till axlarna. Du var insvept i en gul vilt och hade på dig kläder i vitt och mintgrönt tror jag det var.

Du var vaken och pigg och plirade med ögonen så där som små nyfödningar gör. Vi tittade varandra i ögonen och jag sa - Det är jag som är din storasyster. Jag ska ta hand om dig!



Och det är så det har varit älskade lillasyster, och så det kommer att fortsätta vara även nu när du är myndig och nästan vuxen! Jag kommer ALLTID att finnas här för dig och ta hand om dig när det behövs.

Många många grattis kramar och pussar på din stora dag!!

Från din äldsta storasyster Elena

2010-05-05 @ 15:30:27
URL: http://www.elena-justnu.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0