fredag-lördag, hemma i bokenäs. tråkigt.

Jag vet att jag är otroligt dålig på att blogga,
men eftersom om att jag har så tråkigt liv så blir det så ibland.

Igår försökte jag lära mig lite spanska, vilket gick sådär...
har lärt mig lite iaf, en bra början :)
får hoppas att pappa kan lägga ner lite mer tid på att hjälpa mig, för tycker det är väldigt fräckt att kunna sitt "språk" eller för mig mitt andra språk, fast.. det är ju portugisiska, men samma sak.. flest som pratar spanska.

jag vet inte varför men jag sa "vete al carajo" till Elin.. vilket jag lärt mig betyder "dra åt helvete"
fast pappa blev rasande och frågade mig vart jag hört det någonstans,
jag blev lite nervös och sa- "ääeeh, internet?"
han sa-"om du säger det till någon så skulle det inte alls förvåna mig om du kommer hem med en stor blåtira i ansiktet!!!!"
jag vågade inte riktigt fråga vad det betydde, men sen sa han att jag sa något med orden "k*k" i... sen vända han ryggen om, jag kollade på elin som började skratta lite tyst..
jaja, sånt händer.. gamlingar är lite för överkänsliga när det gäller sånt
dem vet inte hur samhället runt ungdomar ser ut längre (vilket är bedrövligt). he  he

på tal om dagens ungdomar, jag förstår inte?!
när dem går runt och slåss, använder knivar.. och när dem går runt på stan med hundar för att folk ska visa respekt?
eller.. vad fan håller dem på med? blir lite less på sånt.
själv har jag umgåts för mycket med min bror och hans flickvän som är hur härliga som helst och vågar vara sig själva helt och hållet! jag börjar bli sån med... nästan.. jag har iaf ändrat mina åsikter om andra på ett mycket positivt sätt.. det bästa jag kan säga nu mer är att "visa respekt för allt och alla, våga vara sig själv!"

men men


Har bara vara hemma och tjockat mig med SysterElin, och ska göra det idag med. Älskar henne!
Imorgon ska jag jobba.. eller.. jobba? vet inte om man kan kalla det för jobb, jag är "simlärare" iaf.
jätte dålig lön (kommunjobb) och lönen täcker inte ens bussresan jag måste ta in varenda gång, så får se hur jag gör med detta. Det är ju förövrigt ett roligt jobb.
jobbar iofs bara två dagar i veckan, söndagar för småungar och torsdagar för utvecklingskadade, vilket kan vara jätte trevligt och lärande..
önska det var högre lön bara..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0