Dag 1 - Om mig

För att ha något att skriva om, så gör jag som de flesta andra.
Om mig
Jag heter Elvira Helldén Correia, andra namn är.. Ingrid, har aldrig tyckt om det så värst mycket men det har jag ärvt så det får jag stå för ;) Jag är 18 år och fyller 19 den 5 maj.
Jag är halv portugis, min pappa är från Madeira i Portugal och min mamma är från Göteborg.
Uppvuxen i Dragsmark tillsammans med mina föräldrar och fyra syskon i ett stooort fint vitt hus vid havet, När jag var liten var min största önskan att få en egen häst som jag kunde rida på vid stranden. Det fick duga med att min äldsta syrra och mamma hade två hästar. just då kunde mitt liv inte bli bättre.
När jag var fyra år skiljde sig mamma och pappa, pappa flyttade en liten bit därifrån men vi åkte till honom varannan helg. När jag var ungf 8 år blev jag retad, eller kanske mobbad av min bästa väns lillebror som även var min granne.. dessutom var han 4 år yngre än mig, men enligt mit jäääätte farlig. han hade grönt hår och körde epa vilt på vägarna, hahha.. iaf, jag var skit rädd för honom!
Men den dagen jag började femman, tror jag.. blev jag "tuff" eller rättare sagt, skolans bitch. Så då gav jag igen mot alla som varit dumma.. haha. Med åren lärde jag mig att visa respekt som enligt mig är bland det viktigaste som finns. Det brukar jag säga till alla småungar som beter sig fel. jaja
mig själv som person, envis... glad när jag har anledning (för det mesta) arg när jag har anledning och då kan jag vara riktigt arg. Har rätt svårt att lita på personer, och vill inte lära känna vem som helst. eller, jag är försiktig med det. vet inte om det är bra eller dåligt, kanske både och.
mer om mig, jag är utbildad till simlärare, tränar när jag har tid, är mycket med mina vänner och familj.
Går sista året på Agneberggymnasiet i barn och fritid (vet inte varför just den linjen, kanske inte kom in på något annat bättre) Tycker inte om skolan så mycket, eller kanske läxor och prov jag inte gillar, fast jag kan verkligen om jag vill.
Jag kan vara rätt tyst och blyg mot personer som jag inte känner mig trygg med.
Det som inte dödar, det härdar ;)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0